Elige estilo:

Autor Tema: Concurso Facebook de Warzone ejército de 500 puntos  (Leído 744 veces)

El galgo

• Hereje
  • *
  • Bendición del Cardenal: 0
  • Wyrd biõ ful ãræd.
  • Corporación/Facción favorita: Bauhaus
Concurso Facebook de Warzone ejército de 500 puntos
« en: 05 de Diciembre de 2017, 12:15:37 am »
Hola a todos:

Cómo ya sabéis hay un concurso en el Facebook de Warzone que invita a montar y pintar una lista de ejército de 500 puntos antes de final del mes. Con vistas a estimularme a pintar mi ejército (y ya van 5) he decidido aceptar el reto y montar una lista de Hermandad, y demostrar de paso que se puede montar un ejército curioso en poco tiempo y con poco dinero. Evidentemente, no voy a ganar un concurso de pintura  (mi habilidad no da para tanto) pero sí que quiero demostrar que es posible tener un ejército decente en poco tiempo y gastando poco dinero, algo que pocos juegos del hobby pueden decir. Mi ejército va a estar basado en torno a un Inquisitor Majoris y su séquito, básicamente dos escuadras de troopers al mando de un inquisidor, un judicator y un par de mortificadores, a modo guardaespaldas. Para montar este ejército solo se necesita la caja básica, una de mortificadores y una figura de Inquisidor, que para este ejemplo va a ser Hamilkar. Para las bases, voy a utilizar unas que encontré de Norba, que si bien no son las mejores del mundo, pegadas sobre las de Prodoss son legales y son efectivas. Mañana colgaré las primeras fotos. De momento, la lista:
Inquisitor Majoris   55

Holyground   10
Escuadra 1   60
Scoped rifles   8
Inquisitor   35
Healing Hand   10
Escuadra 2   60
Scoped rifles   8
Inquisitor   35
Healing Hand   10
Judicator   125
Second AC-100 Crusader Cannon and   25
2 Mortificators   48
Cleared Path   10
Total:   499
http://es.tinypic.com/view.php?pic=1zx8hfq&s=9#.Wi2GTkrT7cc
« Última modificación: 10 de Diciembre de 2017, 08:10:46 pm por El galgo »

pitterpozu

• Tercer Directorio
  • Miembro Corporativo
  • Bendición del Cardenal: 7
Re:Concurso Facebook de Warzone ejército de 500 puntos
« Respuesta #1 en: 06 de Diciembre de 2017, 06:11:37 pm »
Mucho ánimo jhonny, yo tengo uno pensado de ciber aunque no se si atreverme

Enviado desde mi SM-G935F mediante Tapatalk

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #2 en: 10 de Diciembre de 2017, 06:53:51 pm »
Anímate, anímate

pitterpozu

• Tercer Directorio
  • Miembro Corporativo
« Respuesta #3 en: 10 de Diciembre de 2017, 07:44:28 pm »
Hoy me he pintado los armored. Pero no les hice foto sin pintar

pitterpozu

• Tercer Directorio
  • Miembro Corporativo
« Respuesta #4 en: 10 de Diciembre de 2017, 07:53:02 pm »
El ejército sería:

Inmortal
Armored Chasseur
Machinators mk9 and opresseur
Voltigueur

160+110+55+40+110=475 A lo q hay q añadir extras típicos de cyber. El tema sería "to make inmortal to the inmortal"

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #5 en: 10 de Diciembre de 2017, 08:11:48 pm »
Genial!!! Yo ahora voy a empezar subir lo que he ido haciendo y a soltar la chapa en inglés para los del concurso. :)

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #6 en: 10 de Diciembre de 2017, 08:12:54 pm »
Hello there! My name is Jonathan and I have decided to take part in the contest for painting a 500 points army from scratch. I think this contest is a marvellous idea, that will bring me the opportunity to prove that Warzone Resurrection, besides been an extraordinary fun game, it´s also quick to paint and cheap to collect. I have decided to start a Brotherhood army, my fifth army, with some  stuff I bought in the recent Black Friday, plus some bits I had at home.
The idea is an inquisitorial army, leaded by an Inquisitor Majoris, supported by a cadre of two trooper squads, commanded every one of them by an inquisitor, plus a judicator and some mortificators. Initially I was going to have both squads oriented to shooting, but I was lucky and I was able to buy a brotherhood trooper add on, so I finally will have one with shields and another one with rifles.
First of all, I must confess that I am not a good painter. I am only able to have decent tabletop l miniatures. What I want to do with this post, as I said before, is that you can paint easily a warzone army, and that in one month, two at the most, you can have a complete painted army.
Well, let´s start business. These are the models that I will use.

http://i67.tinypic.com/qxrsz8.jpg
« Última modificación: 10 de Diciembre de 2017, 08:30:36 pm por El galgo »

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #7 en: 10 de Diciembre de 2017, 08:24:12 pm »
 As you can see, they are a Brotherhood starter, plus a mortificator box, Inquisitor Halmircar and the brotherhood troopers add on. Besides, I will also use some Norba bases that I had at home, bought for less than 4 euros. I admit that that election is a bit nasty, but the truth is that they are useful, and make the base more vivid without having to spend many time or money. Finally, I bought a couple of Microart Studio for the Inquisitors and the Judicator and a Chaos Black Spray from Citadel. The final cost of the army, discount included, was around 60 euros.
The list is the following:
First of all it comes the
Inquisitor Majoris   55
Power:  Holyground   10

Alpha Squad    60
2X Scoped rifles   16
Inquisitor   35
Power:
Healing Hand   10

Beta Squad   60
Scoped rifles   8
Inquisitor   35
Powers:
Healing Hand   (10)
Fortitude of the Penitent (Free)

Judicator   125
Second AC-100 Crusader Cannon (25)
2 Mortificators   48
Cleared Path   10
Total:   499
http://i67.tinypic.com/nbute1.jpg
http://i68.tinypic.com/nqqky8.jpg
« Última modificación: 10 de Diciembre de 2017, 08:30:09 pm por El galgo »

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #8 en: 10 de Diciembre de 2017, 08:27:49 pm »
Here you have the general, the Inquisitor Majoris Cincinato, plus his loyal bodyguard the judicator Bishamonten. In the Judicator I have used some magnets that I had, so I will be able to equip it with the second Crusader Cannon or the sword as better fit the arrny. In this occasion, having only one shooting squad, the second cannon is a must.

And here you have the beta squad, except for the Inquisitor

« Última modificación: 16 de Diciembre de 2017, 10:00:52 am por The_13th_Executive »

The_13th_Executive

• Moderador Global
  • Miembro Corporativo
  • Bendición del Cardenal: 1
  • Corporación/Facción favorita: Cybertronic
« Respuesta #9 en: 16 de Diciembre de 2017, 10:04:08 am »
Jonathan, he editado tu hilo para que se vean las fotos. Están bien subidas pero para que se vean tienes que pinchar el icono de la foto en el cuadro de respuesta o usar el siguiente código manual:

Con este formato ya sale foto en el foro.

Muy buen trabajo por cierto, me gusta lo de imantar el Judi y el esquema de color. Deseando verlos terminados.

....[END OF TRANSMISSION]
« Última modificación: 16 de Diciembre de 2017, 10:07:46 am por The_13th_Executive »
"Cybertronic no es sólo una parte del futuro, Cybertronic ES el futuro."

El galgo

• Hereje
  • *
  • Wyrd biõ ful ãræd.
« Respuesta #10 en: 20 de Diciembre de 2017, 11:45:19 pm »
¡Muchas gracias por la ayuda! Aprovecho y pongo las últimas fotos con el resto del ejército.

Well, I have just finished the army. Here it is Beta Squad, among its peers and a couple of Mortificators.

Basically, the theme of the army around the inquisitor Majoris. Alpha squad, leaded by one inquisitor, armed with shields and swords advance drawing the enemy fire. As they have swords, they have a second free power. So, I have chosen fortitude of the penitent, which combined with Healing Hand, makes them a tough unit, able of absorb a great amount of Damage. Meanwhile, Beta squad, with its rifles, including 2 scoped ones, provides covering fire, with possibility of aiming enemy characters. They are supported in this task by the judicator, who can launch a heavy load of fire into the enemy´s troops.
Finally, to give the coup de grace, we have the mortificator, Castor an Pollux, that are dedicated to guard the inquisitor Majoris if an enemy troop comes near to him, or they can give the final strike to defeat an enemy unit if Alpha Squad fails.
So far, this is all folks. I hope the army pleases you and, naturally, any piece of advice or suggestion is welcomed.

Cheers!